Ik kan niet betalen

Heeft u een bericht van Inkassier ontvangen dat u nog moet betalen, maar kunt u niet betalen? Meestal kunt u met ons een afspraak maken om in delen te betalen. Samen zoeken we voor iedere situatie een oplossing.

Ik kan nu niet betalen. Wat zijn mijn mogelijkheden

  1. Maak een betaalafspraak
  2. Neem contact op om uw situatie te bespreken
  3. Bekijk tips voor hulp bij openstaande rekeningen

Maak een betaalafspraak

U heeft een bericht ontvangen dat u moet betalen, maar u kunt het bedrag niet in één keer betalen. Meestal kunt u een betaalafspraak maken met Inkassier. Dan betaalt u in delen. Daarvoor gelden een aantal regels.

Let op: Wilt u een betaalafspraak maken? Neem dan meteen na het krijgen van uw aanmaning contact met ons op!

Betaal nu met iDEAL

De regels voor een betaalafspraak

  1. Heeft u in het verleden eerder een betaalafspraak met ons gemaakt? Dan kunt u alleen een nieuwe afspraak maken als u zich precies aan de vorige afspraak hebt gehouden.
  2. U moet vertellen waarom u een betaalafspraak wil maken. Dat kan onder andere zijn vanwege andere schulden, omdat u geen werk meer heeft of omdat er iets verandert in uw situatie. Met deze informatie kunnen wij kijken of uw voorstel te halen is. 
  3. Lukt het niet om uw betaalafspraak te halen? Geef dat direct aan ons door via Dossier Online of 026-750 54 00. Als u niks doorgeeft, dan stoppen wij uw betaalafspraak. U moet dan uw hele schuld in één keer betalen.
Kopieer bankrekening NL 54 INGB 0653 915 527

Hoe maak ik een betaalafspraak?

  • Via Dossier Online (24/7)
    Log in bij Dossier Online. Op de brief staan de inloggegevens voor Dossier Online. Als u bent ingelogd, kunt u een betaalafspraak aanvragen.
Klik hier om in te loggen bij Dossier Online

Ik kan me niet aan mijn betaalafspraak houden

Lukt het niet om uw betaalafspraak na te komen? Geef dat direct aan ons door via Dossier Online of 026-750 54 00. Als u niks doorgeeft, dan stoppen wij uw betaalafspraak. U moet dan uw hele schuld in één keer betalen.

  • Bel naar 026-750 54 00
    Neem telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 026-750 54 00. Wij hebben uw dossiernummer nodig tijdens het gesprek. Het dossiernummer staat op onze brief.
  • Stuur een brief of e-mail
    Stuur een brief of e-mail. Vermeld altijd uw dossiernummer en contactgegevens, zodat wij u kunnen bereiken. Stuurt u een brief? Hou er rekening mee dat het langer kan duren voordat wij hier op reageren.

Wat doen wij?

U krijgt binnen 5 werkdagen van ons bericht of wij uw betaalafspraak goedkeuren. Klopt uw aanvraag niet volgens de regels? Dan kunnen wij uw verzoek afwijzen. Soms hebben wij meer informatie van u nodig om tot geschikte afspraken te komen. U krijgt dan een inkomsten/uitgaven-formulier. Dit formulier moet u helemaal invullen en binnen 5 werkdagen terugsturen naar Inkassier. Na het krijgen van dit formulier informeren wij u verder.

Ik kan me niet aan mijn betaalafspraak houden

Lukt het niet om uw betaalafspraak te halen? Geef dat direct aan ons door via Dossier Online of 026-750 54 00. Als u niks doorgeeft, dan stoppen wij uw betaalafspraak. U moet dan uw hele schuld in één keer betalen.

Neem contact op om uw situatie te bespreken

Neem contact met ons op, dan bekijken we op basis van uw persoonlijke situatie wat uw mogelijkheden zijn. Dat kan op twee manieren.

  1. Telefonisch
  2. Via Dossier Online

Deel informatie

Gekopieerd naar het klembord.